Thursday, February 10, 2011

Kenangan Terindahku

Salam semua..aku harap semua sihat walafiat ye mase bace ni..huhu..sebelum aku meneruskan entry aku yg ke semilan puluh ratus ni, aku nak ucap thanx kpd member tusyen aku ni, Ariff sebab sudi belanje..walaupun hanye ayaq kotak, tu amat bermakne sebab spanjang aku hidup sbagai seorang wanita berdedikasi plus rajin plus cun ni, ni first time lelaki belanje aku! ulang suara LELAKI.. Giler..bermakne kot..haha..thanx brader..


So, kali ni, aku nak citer satu kenangan yg sangat indah sampai aku takleh lupe sampai sekarang..indah? aiseyman..indahnyerr..HAHA..mase tu, aku form 3..semangat nak ambik PMR mase tu berkobar2..cewah..bajet best student..jadi, pada bulan 5, setelah bberapa bulan tak balik, cuti semester pun tiba..eh, cuti smester plak..bajet U la knon..cuti pertengahan tahun laa..yang 2 minggu tu..pehh, heaven!

Tapi, agak hell la jugak sebab kena buat folio Sejarah and Geografi..agak tekanan plus stress di situ..HAHA..but, dengan adenye bapak aku, aku gunakan kepakaran beliau untuk tolong buat kulit folio aku..macam bese la..yang tak tahannye, untuk memastikan kesahihan gambaq2 yang aku bubuh dalam folio Geografi tu, aku dan family aku, buat touring plak satu kuale kangsaq..ceh, padahal mmg dduk sini dah..

Masjid Ubudiah


Galeri Sultan Azlan Shah
Istana Sultan Perak
Istana Kenangan
 Aiseyman..best woo duduk bandar diraja ni..pasaipa? sebab kalau time nak sambut birthday dia, kalau malam, ampa tak payah dah bukak lampu, sebab bandar kuale penuh dengan lampu! HAHA..cantik giler..dengan bunga apinye..sepanjang aku duduk sini slame 18 tahun, tak pernah la terjadi sesuatu yang membuatkan aku nak pindah..huhu..sayang beb~

****************************************************************************

Haha..jadi, sambung citer ek..mase tu, cuti kitorang terpaksa dipotong..dipotong??! menjadi lebih pendek..lebih pendek??!!..ya, sebab ade extra class..huhu..sedih wooo..dah la aku ni balik mesti lepas sebulan..paling lame pun, 3 bulan straight tak balik..sedangkan budak PLKN pun balik..Kelantan-Perak, jauh tuuuu..


So, setiap kali balik, aku mesti naik bas..aku tak nak la susahkan parents aku..aiceh, anak mithali la konon..giler, skali ulang alik mau beratus duit minyak..so, biaq pi depa antaq aku mase nak pi daftar and mase akhir tahun je..huhu..ni bas feveret aku, Transnasional..nak tau pasaipa feveret aku? sebab tiket dia yg aku rase the cheapest among other buses..hah?? btoi ke alia?? aku tak tau la..tapi, bagi aku laa..HAHA..


Tapi, ade kisah di sebalik relationship antare aku dan Transnasional..aicehh, saspen..mase nak balik ke klntan tu, aku naik bas..tetibe, mase on the way tu, dekat jalan naik bukit aka Banjaran Titiwangsa tu, aku dengar bunyi macam benda jatuh..jatuh dari bas la..bunyi kat luar..yang pastinye bukan penumpang kt dalam tu la yg jatuh keluar,,HAHA..terus pakcik konduktur tu, suruh stop..rupe2 nye, luggage2 yang kat dalam perut bas tu, abis jatuh keluaq! haaiiihh, bas ade perut ke? ampa pikiaq la sndiri..huhu..




Alamak! beg aku jatuh ke tak haaa??? Persoalan tu terus bermain di benakku..pakcik tu dah keluaq tolong2 angkat beg2 yg dah jatuh..pakcik tu pun seraya berkata,


" Sapo sero beg dio jatuh gi tengok luwar..tengok slalu ah..nak cepat ni.."


tak paham??? meh aku translate


" Siape rase beg dia jatuh, pegi tengok kat luaq, tengok sekarang la..nak cepat ni."


Aku ni, dah la ngantuk, malas giler nk turun pi check..the problem is, takde sorang pun yang keluaq pi tengok..sumer over konfiden je beg slamat..lepas je depa teruskan perjalanan, aku dpt merasakan, beg aku jatuh je..huhu..instinct aku kuat woo..tapi, aku buat bler je..

Sampai je, aku turun, then cari beg aku..dalam hati, aiseyman, ni mesti beg aku takde ni, sah dah jatuh tergolek dlm gaung..haha..member2 aku tanye,


" Alia, mane beg kamu??? "


" Entoh..takde la plak..jatuh gaung kot..hahaha "


Kawan aku sumenye dah panik..pastu pegi cakap kat pakcik tadi, 


" Pakcik, beg kawan saya ni takde! "


" Tu laa..pakcik dah cakap nape tak turun tadi!! "






Hek elehh..nak marah2 plak..rilek bro..beg aku yang jatuh bukannye bini dia pun..Aku pun dengan hati yg sedih, balik sekolah scara luaq biase sebab kali ni lenggang kangkung..hahaha..balik tu, aku terus tepon mak aku..bagitau la semua..nangis aku, sedih woo..semua barang2 dalam tu, semua habis jatuh gaung..mesti orang2 asli yang jumpe tu enjoy giler..


Malam tu, member aku pelik..ape yang mereka pelikkan??


" Alia, kenape ang tak nangis pun?? "
" Alia, kalu aku jadi ang, meraung dah aku."


Aiseyman, mesti kena nangis ke? HAHA..kalau aku nangis pun, macam leh dapat balik je beg tu..jatuh ke mana tah tak tau..so, aku redo..mak aku sampai suruh aku pindah sekolah sebab dah tak sanggup tengok penderitaan aku sekolah jauh2 ni..HAHA..tapi, aku tak nak la..demi mase depan...future beb.

Nasib baik, aku tak letak folio Sejarah dan Geografi tu dalam bagasi..kalau tak, mampoih la aku..nak buat sikit punye siksa wa ckp lu..huhh..semua orang duk suruh aku claim balik kat syarikat depa tu..tapi, bagi aku, walaupun salah depa sebab tak tutup pintu rapat, biarlah..yang dah jadi tu jadi laa..aku tak kisah mane pun..walaupun, selimut terbaikk, kotak pensel tercantikk, baju terbest, seluaq terselesa aku dalam tu, aku redo jep..huhu..

Sumpah aku cakap la, aku agk bengang terhadap pakcik tu,,tapi, apakan daya, hanya hati yang berbicara..aiseh..aku tak kisah pun..lantak pi la kat depa..aku dah cukup bersyukur bukan aku yang terjatuh keluaq drpd bas tu..HAHAHAHA








p/s: beruk2 bnjaran titiwangsa jumpe tak beg aku??? 

No comments:

Post a Comment