Wednesday, March 2, 2011

Nama aku Alia..

Yo! Salam ampa..sori lame tak update ni..aku tersangatla busy tahap gaban sampai tidoq pun tak cukup..HAHA..almaklumla kalau nak update ni memerlukan energy pada jari jemari serta mata..kena make sure dulu otak ampa diupgrade dengan begitu cerdas skali..dan sikap malas menaip kena buang jauh2..and for your information, mata aku dah macam mata panda yg comel tu..adakah ini bermakna aku pun comel?? LOL..tak leh blah punye alia.


                                           ****************************************


So, untuk episod kali ni, merujuk pada tajuknye, aku nak citer sikit sebanyak pengalaman aku sebagai insan yang menggunakan nama ALIA..first sekali, aku nak tanye laa..sedap ke tak sedap ke nama Alia ni? ape dia? tak sedap? kalau tak sedap, ampa letak la lada sulah ye..kompem sedap..


klik untuk tumbesaran



 Sebenaqnya, aku agak bersyukur diberi nama ni..simple dan sedap je..keh3..maksud Alia ni ketinggian..huh! patot aku tinggi pun..aisehh..haha..wey, betul la..160cm tinggi pe..tinggi la bagi seorang perawan..perhh, ayatt ang alia..kalau nak tau, sebelum lahir, aku dapat banyak gen2 ayah aku..tu yang tinggi..hehe.terbangge lak.

Tapi ade jugak orang panggil Najiha..Najiha? haihh..pelik2..aku mane biase dipanggil dengan name tu..kalau tengok dari segi makne, sangat sedap dan bermakna..makne najiha ni kejayaan..so, kalau gabung nama aku, kejayaan yang tinggi..keh3..ade akak kt tempat ambik lesen tu panggil Najiha.


" Najiha, minggu depan dah boleh ambik lesen ye. "



Kalau dengaq mcm sedap and lembut je..tapi, ikut suka ampa la nak panggil apa pun..hehe..lagipun nama Alia ni aku jumpa ade di merate2..nama watak dalam novel la, dalam tv la..HAHA..contohnye drama Indon Bawang Putih Bawang Merah..bukan ke name bawang putih tu Alia ke..hehe


Tapi yang aku peliknye, kalau nak ikut cerita zaman dulu2, yang klasik tu, bawang putih yg jahat..sampai skarang aku duk musykil lagi..haha..pape pun, aku tak minat citer ni..cite indon mmg bukan taste aku..kalau setakat panjang berjela mengalahkan sungai Nil baik tak payah laa..


Ade jugak orang yang panggil aku Lia..perghh..yang ni sumpah aku rasa cam name manje je..tak tau la knape..kalau orang panggil aku cmni, aku rasa cam sayang giler kat orang tu..uihh, bahaye2..HAHA..tapi tengok kpd orang tu jugak la..kasih sayang tu leh ekjas2 laa..



" Lia, tolong aku bleh tak.."



Kalau ade org hantar cmni, kompem aku tolong dia..keh3..tapi, better ampa panggil Alia laa..bru bertambah skit ketinggian aku..bagi peminat2 novel, ampa mesti tau kan nama watak heroin dalam novel Andai Itu Takdirnya dengan Bicara Hati..yang ni member aku la bagitau, aku tak tau pun..bila depa baca je,







" Hishh..takde name lain ke..asyik2 Alia3.."


" Tah..macam la name Alia sedap sangat.."



Cehh..sedap pe..sebab tu la depa bubuh nama tu..nama ni tak terlalu moden and tak terlalu kuno..so kirenye kalau aku nak kawin nanti, senang sikit Tok Kadi and bakal husband aku nak sebut nama aku mase akad nikah.




 Haaa..kan ke senang nak sebut tu..keh3..kalau aku dah tua pun, takde la malu sangat nama aku ni terlebih moden ke ape..



" Makcik Alia..nak pegi pasar ke? nak saya tolong ke? "


" Emm adik nak tolong ape ni? tolong hantar? "


" Tolong tengok je..kah3 "



Headbrain punye budak..HAHAHA..so kalau kena kelentong ngan bebudak pun takdela malu sangat..keh3..Tapi dalam sedap2 name aku ni, ade jugak yang kutuk..huh, sabo je le..



" Wey Ali mamak! nasi goreng satu! "


" Siappp! "



Ape kena mengena mamak ngan aku pun tak tau laa..haha..aku rase aku takdela 'putih' cam mamak tu..tapi aku tak kisah sangat kalau ade orang kutuk2 ni..mungkin depa jeles name aku sedap drpd nama depa..kah3















p/s : Kalau laki, aku suka de nama 'wan'..kah3










2 comments:

  1. hye..
    thanks sudi singgah n follow blog sy..=)
    keep in touch yaaa...

    ReplyDelete
  2. hye..
    wlkem3..
    thnx jgak sbb singgah

    ReplyDelete