Saturday, May 7, 2011

After this.. ^^

Assalamualaikum. Well, well, well. Perigi, perigi, perigi. Yesterday, UPU result dah keluar. Aku tersangatlah takut bercampur dengan excited bergabung pulak dengan adrenalin yang tak berapa stabil ni menghasilkan penyakit Parkinson yang hanya aku alami apabila lapar. Serius, tangan aku ketaq gila nak tau. Yala, masa depan bro. Bukan masa belakang. Check2, tengok2 aku dapat....


klik utk tumbesaran


Yeah. Aku tak tau la perasaan aku skarang. Suke ke? Sedih ke happy? Or no feeling? DIPLOMA? Hmm. membuatkan aku terpaksa memerah otak semalam untuk berfikir dan bertanya pendapat. Patot ke aku pergi? Diploma 3 tahun. Tapi, kalau aku pergi matrik, program setahun. Boleh ke aku survive? Aku ni dah la pemalas.


Macam2 pendapat la ade. Kalau dapat asasi memang takyah pening kepala lutut sbb memang aku akan pegi. Tapi ni diploma. Aku asyik tertanya, ape yg teruk sangat dengan diploma? Kenapa semua org nak cepat? Nak pegi mane? Nak kejor ape? Nak kawen ke? HAHAHA.


Lagipun diploma ni leh je nak sambung degree. Sijil pun lebih berharga and senang nak keje. Lagipun kos aku ni, nanti keje leh je aku nk apply medic. Kalau 3 tahun, maknenye nanti habis aku baru umur 21. Mude lagi. haha.


So, hari ni, aku dah decide yg aku accept la offer tu. Aku print dah suratnya. Diploma pun diploma ah. Lagipun lepas buat kajian, aku rasa aku bleh go on dengan kos ni. Dia kata kos ni sesuai sgt ngan org yg tak minat math. Haa, elok beno la tu ngan aku.


klik utk tumbesaran

Perghh. Kat nogori hoh. Amek ko Alia. Elok sgt la tu. Tinggal kat utara, secondary kat pantai timur, U kat selatan. Touring doe. Cuti2 Malaysia! Terbaekk~ 
Walau ape pun yang terjadi, aku akan pegi. InsyaAllah aku blajo leklok kat sane nanti. 





Alhamdulillah Ya Allah for this wonderful opportunity. :D

7 comments:

  1. hallo ... heheh akak pon blaja kat uitm kuala pilah... huhu skg da sem 4.. tp aku amik bisnes.. :)

    ReplyDelete
  2. hai kak..ohh dh sem 4 ye..
    best x kak kt sne? :)

    ReplyDelete
  3. asasi, matrik, diploma x de beza. walaupon matrik, ngan asasi minimum setahun, tapi degree diorang yang lame 4-5 taun. diploma 3 taun, degree nanti dalam 2 tahun je. kalau x minat math, dah sah2 matrik x leh amek. naye je nanti..

    ReplyDelete
  4. mane2 pn same. niat 2 pntg. blaa elok2 :)

    ReplyDelete
  5. Abdullah Fairuz : Thanx :)

    shepette : Thanx jugak ^^

    ReplyDelete