Thursday, February 17, 2011

Budak kacamata 8)

Di saat aku menaip ni kan, ampa nak tau tak, tahun ni, dah genap 9 tahun dah..ulang suare 9 tahun dah aku bermata empat..malah aku lebih hebat daripada alien2 yg bermata lebih drpd 4..nak tau pasaipa, sebabnye aku manusia depa alien..HAHA..sori la kalau tak lawak..hehe..kalau diikutkan sekarang ni kan, power cermin mate ku dah mencecah tahap maksima bagi seorang belia..


Ampa tengok ni..haihh..banyak giler kot super power aku..HAHA..aku pakai speck sejak aku darjah 3 lagi..ini kisah benar..takleh nak deny la yg pakai speck ni agak annoying dan rase macam being hampered je..rimas siot..tapi ape kan daya, ni jela cara untuk aku hidup..kalau nak kira dah berape banyak koleksi speck aku, maybe lebih drpd 10 kot..banyak tuuu..yela, tambah lagi dengan yang patah, kne pijak, kne flying kick dan sebagainya..tak ku sangka, kehidupan sebagai sepasang cermin mata agak menyiksakan drpd mangsa2 banjir..


Aku dah cuba untuk jage speck aku sebaik mungkin..namun bagai mencurah air ke daun keladi, bagai anjing menyalak bukit semuanya tak jadi..ape kes? aku ni cuai sangat kot..HAHA..bapak aku dah tak tau lagi nak buat cmne..sat beli bingkai full, sat beli bingkai sekerat..haiii, aku ke dia yang nak pakai ni?? tapi aku ikut je..sebenaqnya cita2 aku nak try la pakai speck frameless..cam gempak je..tapi aku takut nanti sekali jatuh je, dah berderai bak pasu yang terhempas di lantai..


Ni antara kaca mataku..kalau nak kira, ni la antara yang masih hidup dan boleh bertahan..yg last skali tu, aku ngah gune skrg..huh, Guess tuu..dont play2..tapi aku ni bukan org kaya, stakat RM21 je untuk frame, aku masih lagi berdaya untuk beli..yang latest aku dah buat yg baru, tapi full frame! sumpah tak minat..dah kalau tak minat ang pegi beli knape alia?? dah bapak aku yg suh beli camtu..haihh..terpakse2

Aku ingat lagi mase Form 1, speck aku patah kat hostel..mase tu, lagi 2 hari je nak balik rumah..terase sangat hell apabila tak boleh nak baiki secara praktikal..jenuh jugak la nak tampal gune salotep..kalau takde speck, maunye aku jatuh kolam lepas longkang..HAHA..apatah lagi kalau cikgu ajar..bagi la aku duduk depan skali pun, aku still tak nampak..ampa tengok laa..betape kuatnye super power aku..huh,short-sightedness!

Pastu, boleh tampal gune salotep..tapi aku pakai mase kat kelas jela..bila cikgu panggil suruh ambik kertas Science, cikgu pun cakap,


" Aikk..knape ni? accident ke? "


" Speck patah cikgu. "


Ciss..tak pasal wa kena bahan..sabo jele..tapi yang paling aku tak puas hati, apabile speck aku menjadi pengganti bola sepak..lebih kurang mcm nak amek corner ar..fuhh, terbaekkk! tak pasal bengkok wa cakap lu..paneh gak hati ni..tapi, ape kan daya, yg buat tendangan tu senior..cis! bajet senior always right la tu..boo~

Dah berape kali tukar dah..duitku bagaikan ade sayap terbang ke tangan tokei2 kedai kacamata..haihh..tapi sepanjang aku pakai speck ni, ade skali tu, aku pegi check mate kat satu kedai kat Ipoh ni..skali pandang tokei kedai tu..hurmm..ensem ala2 korea gak..segan aku tak pasal..lepas tu, kena pegi kat dalam satu bilik ni...bilik?? ya, bilik..di situ, sgt gelap..jeng..jeng..jeng..


Haa..haa..toksah pikiaq jauh ye..haha..kantoi2..bilik check mate laa..hanya diriku dan dirinya je dalam bilik tu..keh3..tapi sori ar, aku tak minat mamat cine..skali tu dia nak ganti cermin kat speck aku tu nak ekjas power..last2, jatuh pulak celah kangkang aku..aishh..nape la aku tak pakai skirt je mase tu..HAHA.dia pun ape lagi, nak tak nak je amek cermin tu..baguih mamat ni..aku pun tolong la amek..keh3


Terlalu banyak kisah dan sejarah aku bersama2 dgn speck2 aku ni..ade satu malam, speck aku dipijak, dilanyak, ditindas bagaikan kentang yg bersedia untuk jadi kentang putar..sungguh menyayat hati..mase tu light off, aku memang tak nampak kot..tengok2 dah jadi lempeng...sialan tol sape yg pijak! sedih aku..pagi tu, aku pegi makan tak nampak makanan..argh, satu penyiksaan!


Disebabkan patah, aku terpaksa gunekan salotep yg kaler2 ni..haihh, malu aku..ni je yg aku ade pun..tapi lawa gak..keh2..tak dan plak aku nak antar kt kedai..dah la kalau dpt outing emergency cmni pun belum tentu..aku jugak yg malu..tapi ni jela hidup aku..kalau takde, uishh..tak hidup 


 So, ampa rasa better aku pakai speck ke tak?
 
Apekah yang patot Alia lakukan?













p/s : Rase hebat je leh wat poll..keh3

2 comments: