Monday, February 14, 2011

Gerun2 tapi rinduu..

Assalamualaikum rakan2 ku sekalian..
Sempena Maulidur Rasul hari ni, let us pray for our one and only marvellous prophet, Nabi Muhammad SAW..

********************************************************

So, kali ni aku nak citer pasal hantu di sekolahku..aisehman, dah macam tajuk buku2 novel siri penyiasatan tu..HAHA..tapi, ni hantu bukan sebarang hantu, tak main la hantu ala2 Casper ke..Ju-On?? lagi la bukan..pontianak? sekolah aku takdela pulak port untuk depa melepak..pocong? sekolah aku banyak pokok berduri..amat tak sesuai ok..jadi, sebelum aku citer, bagi sesiape yg under 18, jgn baca..baik ampa bace komik Under 18 ja dah cukup..dan bagi ibu2 yg mengandung, make sure ampa beranak dulu, baru baca..bajet takut sangat la tu..kisah ini berlaku pada tahun lepas..

Once upon a time, ade segerombolan junior Form 2 ni..depa ni kan perangai...toksah citer la..aku kan tak suka kutuk2 orang..kirenye, in a nutshell, depa ni agak kwangjaq..ulang suara kwangjaq..ape tu? ampa pikiaq la sendiri..depa ni kire gangster of the year la..tapi aku tak takut ok..dah name pun junior, nak takut amendenye..ade satu malam ni, depa buat kerja yg kalau kire out of the box laa..elok2 ade katil kat dorm, bantai pegi tidoq kat library..ulang suare LIBRARY..



Hek elehh..dalam library nak takut apenye..buku je banyak..haaa, ampa mana tau..aku pun tak tau yang library sekolah aku ni agak berpuaka..setelah 5 tahun, baru ku tahu..so, depa ni nama ja berani nak pi tidoq, tapi, cuak gak..last2, baca la surah al-Mulk merangkap surah yg selalu dibacakan oleh student2 yg duduk hotel..eh, silap lagi..yg duduk hostel..depa baca laju tahap karma..lagi laju daripada The Flash..sapa dia? ahh, takde2..pi carik sendiri sapa dia..sambung2..




Then, tibe2 ade salah sorang daripada depa ni, terjumpa buku tajuknye Ghost In The Library..tu diaa..macam movie lak..tapi, sumpah beb..ini memang benar! so, depa ni kan kerek, so tak percaya la hantu2 ni..apatah lagi hantu dalam library...depa pun gelak, ketawa dan gelak lagi..



TIBA-tiba........



JENG..jeng..jong



Depa dengar ade bunyi buku jatuh kat part belakang library..aku rasa la kan, hantu tu bagi hint la suruh depa keluaq..tapi, depa buat tak tau je..haihh, kalau aku, lama dah blah..tetiba, salah sorang drpd depa ni nampak hantu tu kat cermin..tapi, macam biasa laa..buleh lagi buat tak tau! sungguh gila mereka ini..dah nampak pun buat dunno..adakah hantu tu comel macam Casper??




Mungkin jugak..sebab tu la depa tak takut..keesokkannye, mase prep malam..salah sorg dpd depa, kena histeria..tak pasal2 je, homework wa tergntung..sebab depa laa..tension tol time tu..tu laa, kerek sangat kan hantu dah minat..kwang3..tapi, serius beb, agak gempak dan extreme apabila aku melihat dengan mata ku sendiri tragedi tak berdarah tu..perghh ayat tak ley blah..jerit sana jerit sini..fuyoo..mase tu dalam surau, aku pun tumpang sekaki pegi tengok..and aku dengar...


" Bakponyo sep mg tinggal aku male hah?! aku dh la tak kuak! bodooo! "


aiseyman..needs translation?


" Awatnye ampa tinggai aku semalam hah?!..aku dah la tak kuat! bodooo! "


Perghh..sumpah wa respek hantu nii..kelantan tuuuu! aku nak gelak sebenarnye time tu, tapi aku gelak dalam hati jela..kang tak pasai2 aku plak kena..aku hanya mampu tersenyum je..gila, macam seekers..last2, hantu ni mintak la nak jumpe bebudak yang segerombolan tadi tu..hantu tu buleh pi marah2 depa..HAHA..syok aku menatapnye..

Setelah disiasat, baru lah tahu yang hantu ni tinggal di library..dia marah sebab depa ni baca al-Mulk..habis injured2 badan dia..tu diaa..tapi, ni bukan la jenis hantu raya, pontianak or so whatever semua tu..ni kira macam jin la..dah la pandai sembang plak tu..serius wa tak tipu!



" Name ko ape hah? "



" Aku takde name! "



" Kitorang panggil ko Aisyah nak?? "



" TAKNAK! tak sedap! "



" Kalau camtu, panggil IDRUS laa.."


So, sejak drpd tu, kitorang panggil dia Idrus..gilak tol ini jin..dan dia juga telah membuat pengakuan berani mati..





" Aku kan, suke sangat kat Cikgu Nora..dia dah la lawa, comey..tiap2 pagi, aku akan tunggu dia kat depan pintu tunggu dia datang.."





Aiseyman..hantu ni miang jugak..tapi sumpah beb! ini kisah benar..berape kali mau ulang daaa..yela, kalau aku citer ni, mesti korg tak percaye..Cikgu Nora bila dapat tau hal ni, agak cuak..HAHA..tapi sumpah comey Cikgu Nora..putih cam korea..Lepas drpd tragedi tak berdarah ni, library ditutup selame 3 minggu..ulang suare, 3 MINGGU..sumpah lame..aku dah la nak lepak sane..aircond beb..



                            **************************************************************



Akhirnya, hantu tu dah berjaya dilepaskan semula kat library.. setelah berhempas pulas menjerit, last2 balik jugak kt home sweet home dia..tapi, dia ade bagi syarat,..cepat2 ready pen ngan kertas..penting ni..



1. Jgn buat bising dlm library..

2. Jgn tidoq dlm library..

3. Jgn buat sampah dlm library..





Aiseyman..kalah cikgu..tapi, baguih jugak..huhu..kekadang aku pun pelik..ni org ke jin..HAHA..jadi..tamatlah alkisah si Idrus nii..tapi, kisah aku tak tamat lagi ni..haaaa





Pada malam tragedi tanpa darah tu, lepas Idrus dilepaskan, so tibe la mase yang aku tunggu2 iaitu.....TIDOQQQQ! atau dalam bhase perak..meroloh..HAHA..walaupun ade hantu, tapi tidoq tetap yang terpenting..depa ni duk takut2, gerun2, ngeri2..apa daaaa..dah tu stat la,



" Kak Aliaaa..nak kapel katil buleh x? '





Aku sebagai senior yang berhemah lagi baik, bagi jelaa..kang takut, tak pasai2 amek cuti tak balik2 dah skolah..so, malam tu aku tidoq dengan lenanya..dalam dorm, aku berjaye menang bantal terempuk ok..hebat kan3? kan? 



TETIBE...........



Member sebelah katil aku, jerit2..dah la pkul 2 pagi! Hadoiii..bikin wa panass je..dan2 malam tu jugakla dormmate aku ni histeria..aku sebenaqnya malas bangun tapi, gila ape tak nak bangun..junior2 semua dah lari keluar dorm..tinggallah kami senior2 yang budiman..jenuh jugakla aku nak pegang kaki dia..abeh aku ditendangnye..aku bengang sangat aku pegang ibuj jari kaki dia dengan power yang paling extreme, sambil baca ayat Kursi..





HAAaa..amek ang..tau pun sakit..pi kacau aku tidoq pasaipa..bengang tol aku..last2, panggil ustaz dan tok guru mana tah..baca2 pe semua..lame jugakla prosesnye..yang ni bukan Idrus tapi hantu lain pulak..depa kata Tok Batin..yang ni paling kuat skali..haihhh..padan la pi tendang aku..grrr..semua skali abes pkul 5.30 cmtu..penat! dah la tak cukup tidoq..sedih tol aku..pagi tu sekolah pulak..haihh, dugaan2..



Pengajarannye, jangan la bermain2 di library dan ampaian..HAHA,,hantu2 ni rajin..depa baca buku cam kita gak..sidai baju cam kita gak..hantu la nii..ampa jangan main2..so, kali ini saja..shukran2..

















p/s : Aku pun penah tidoq library..2 kali dah..kui3















3 comments: