Sunday, February 13, 2011

Rindu giler.!

SPM..

amende? Selamat Pagi Malaysia? haa..baguih la ampa ni..tau la feberet channel RTM tapi sori la aku minat TV3 je..HAHA..pada malam yang hening ni, aku tetibe rase aura nak menaip menjelma..and tetiba jari jemari ku menari-nari di atas keyboard..haaa, dah stat la tu..ape la aku ni..


Sorila cik lady's finger, aku tau ampa tak reti menari..so, kali ni, aku nak citer mase aku amek SPM last year..detik2 mase tu, happy giler wa cakap lu..bukan happy sebab boleh jawab..yang tu, ampa jangan tanya la..soklan2 kali ni, menggegar dunia..bergabung, meletop! nak meletop gak kepale otak wa..tapi, yang syoknye, sebab mase tu kan tinggal Form 5 je..so, sekolah tu dah macam nenek aku punye ah..



sekadar hiasan lol

Kalau dulu, nak gune henset, pakai seludup2 bagai..dah macam geng2 pengedar dadah yang dah ade pangkat je..kalau malam je, bercahaya sane sini..bajet nur la konon..tapi, kali ni open..terbukak..sambil jalan, sambil mandi ke, boleh je nak gune henset..mandi? ok, itu tipu..tapi aku bawak gak masuk toilet..but sori sikit, mase melabuq aku tak bawak ok..


Mase exam ni la aku rase mase yang paling berharge skali ngan memember wa..yelaa, pehni, bukan senang nak datang kelantan..jauh! lebih 4 marhalah..jamak qasar jangan habaq la..tu dah memang rutin kalau nak mai..letih2..kekadang sedih la gak dah lepas ni payah nak jumpe mmber2 kelantan..aiseh, tersentimental la plak..




 Kehidupan sebagai seorang student yg duduk di hotel eh, hostel telah mengajaq aku supaye menjadi kreatif dan inovatif..pasaipa?? sebab kat sini la aku blajaq camna nak pecahkan pintu, panjat pagaq, jadi ghostbuster and yang paling penting, mengajaq aku tahan lapaq..tu diaa..aku jadi slim and slender kot la nii..kui3..penipu tol alia..


Mase SPM hari tu, of course la kitorang study sesame..soalan2 bocoq pun dikongsi bersame..HAHA..bocoq banyak kot..huhu..jadi, kalau tnya ampa la kalau kat hostel salu makan ape, dah kompem ampa jawab megi..dah tu je yang paling senang nak masak pun..tapi, aku dan geng2 aku, tetiba rase nak tukaq taste plak kali ni..




TARAA! haa..ampa teka la menatang pa ni? menatang minyak yg penuh?? HAHA..bukan2..ni laa spagetti..aku masak spagetti kat hostel?? haa..tu laa..spagetti ni ala2 senang macam nak wat megi jugak la..cmane? ampa beli spagetti yang dalam paket tu..then, patah2 kan, jangan patah sampai hancuq plak..satgi tak pasal2 je jadi bubuq ayam McD..patah dua dah la..ampa bubuh dalam heater..tak tau?? hadoii ampa ni..pi la tengok kat google tu..


pastu dh empuk ape sumer, pi la masak sos dia tu plak..member aku sorang ni dia ni aku rasa memang dah biase makan bende2 camni kot..ala2 western gitu..tu diaa aih..dia punye idea la ni..kitorang share duit, then beli la sumer ingredients..best oo..rase hebat lak leh makan bnde2 camni kat asrama..




HAHA..enjoy2..mase SPM ni jugakla jadi kreatifnye..tapi tu la, stok makanan teramat penting kalau duduk asrama ni..aku kalau pi outing pun, makanan jela aku beli..huhu..


" Alia..ang ni takdak bende lain ka nak bli..makanan je sumer"


Hadoii..ampa ni kena paham..makanan tu..ulang suare..MAKANAN..penting kot..aku ni asyik makan je.


Jadi, aku dan geng telah bermesyuarat dan bersepakat serta telah melakukan beberapa research bahawa kitorang kena kumpulkan stok makanan! buy and share..aiseh..trademark baru siot..SPM nak dekat sebulan kot..lame tu beb..makanan2..


sila abaikan gambar kaki yg ade


Ni stok makanan mase spm..sumpah banyak lol..tapi tak cukup lagi ni..HAHA..tapi, yang dalam gambaq tu, ade ridsect..haa, yang tu penambah perisa..kwang3..giler toi nak makan ridsect..bestnyerrrrrrr mase nii..huh, rindu2..
















p/s : gambaq selipar2 tentera SPM..cun tak??









2 comments: