Tuesday, February 22, 2011

Halwa Telinga

Gelisah tak bermaya
Manipulasi antara kita
Dan bencana yang melanda
Generasiku menjadi mangsa
Dan ini bukan lagi
Seperti yang kau impikan
Percaya kataku

Kita bersama lagi dalam rancangan Jangan Lupa Lirik! weh2, jgn main2..menang Best Game Show tu kat Asian Television Awards 2010..ceh, labun kencang ah alia..bukannye tgk pun..sori i tak minat ok..

Kalau ampa geng2 pengikut dunia semasa, bak kata org always up-to-date ah bab2 lagu ni, try sambung lagu kat atas tu..HAHA..kali ni aku saja bagi taktik suh ampa pikiaq plak..ok, sape tau jawapannye, aku mmg sayang dia..





So, kali ni aku nak sembang pasal lagu la..aku kalau tiap kali online, tak sah ah kalau tak dengaq lagu..kirenye macam complement dalam hidup la..best ooo kalau sambil2 ampa tekan keyboard tu, lagu2 berkumandang plak..sambil tu, leh miming2 skit..nak jerit2 ke..kalau dapat nyanyi tu, macam nikmat plak..tapi, sori ok, dalam bilik ayaq, no nyanyi2..satgi tertelan ubat gigi ke syampu, tak ke naya..

Aku memang la minat menyanyi, tapi takde ah sampai nak pegi audition segala bagai..entertainment is not my field..setakat nak femes, dah kompem kena gosip2..kutuk toksah citer la, berbakul2 kot..tu la salah satu sebab yang aku tak paham ngan artis2 ni..kutuk sane sini..stok pahala cam dah banyak je..tapi, tu la aku nak tanya ampa..ampa minat lagu style cmna? yg syahdu2 ke, hardcore ke..mana la tau, muke innocent tapi hati brutal tahap karma..



Kalau aku, aku suka lagu yg best2 la..ceh, smua org suka lagu best..sapa dia suka lagu tak best..aku suka lagu yg dinyanyikan dalam band..haa, yang ni je aku suka pasal indon..depa skali buat lagu, perghh gempak kot..aku suka band2 indon punya lagu..band2 malaysia pun ok laa..biaq pi la depa tak hensem pun..haa, lagi satu, aku ni suka dengaq lagu yang laki je nyanyi..aiseh, aliaa..gatai..weh2, takde maknenye..tapi takleh deny lagi, lagu2 yang best semua laki yang nyanyi..ampa tengok faizal tahir..lagu best2 pe..

Kalau pompuan plak, slalunya part dia tarik tu, macam buat aku mengah je..ceh, macam ang yang nyanyi alia..weh betoi laa..aku serius ni..tapi tu laa, aku tak minat...then, aku prefer lagu melayu drpd english..lagu inggeris dah la panjang, lirik plak tah pape..kot2 la depa mencarut ke time rapping2 tu, haaa padan muka ampa..tapi aku memang tak minat ah..pasaipa, pasai aku tak leh nak nyanyi sangat..yela, aku org melayu, bukan minah saleh beb..




Tapi, mase aku Form 4, aku dipengaruhi oleh abg aku..dia la stat..tak pasal aku terkena plak..dia ni selalu pegi jamming, bajet drummer terunggul la konon..so, dia suruh la aku dengaq satu lagu ni..lagu apa? A Little Piece Of Heaven - A7X..kalau ampa nak tau best ke tak, try la dengaq..ni la lagu paling lama aku penah dengaq..8 minit and above oo..gila layan..tapi, ni band hardcore..HAHA..rock n roll! mase tu, aku memang layan abes la..almost semua lagu dia aku dengaq..hari2 kat skolah aku dengaq..gila btoi si mata empat..dah la lagu rock..member2 semua cakap,


" Wey alia, ang ni muka ja innocent tahap tak hingat, tapi dengaq lagu cmni pasaipa. "


Aiseyman..aku nak tanya laa..muka aku innocent ke? keh3..ampa jangan, ni penjahat antarabangsa ni..aku just dengaq ja..takde la sampai nak pi konsert depa, jerit2, lompat2 tu..buat penat aku je..baik aku tidoq lagi baguih..aku siap pengaruh kawan aku ni lagu suh dengaq..last2, dia pun layan..hahaha..aku jahat..abg aku kalau aku balik je, tak abes2 ni la dialognye,


" Liaa..kamu kena sebarkan pengaruh Avenged Sevenfold! "


Ape dia ingat aku ni ape..kalau dapat duit, takpe la jugak..hahaha..aku bukan mate duitan ok..tapi, lagu Bat Country ngan Seize The Day memang layan ah..best2..

Tapi, ade la sorang membe aku ni, dia citer laa..yang ade sorg saintis ni..dia buat kajian..dia ambik ayaq dua gelas..gelas 1st tu, dia bukak selawat2, zikir2, nasyid..then ayaq tu, bertukaq jadi kristal ke ape tah..kirenye benda baguih laa..yang lagi satu, dia pasang lagu2 rock, metal, hardcore..then ayaq tu, jadi berkocak2..fuh, ayaq berkocak sendiri? seriau aku..

Tapi tu la, conclusionnya, badan kita ni kan almost 90% ayaq, so tak elok la kalau kita dengaq lagu2 yang metal2 rock ni..so, stat drpd tu, aku tak dengaq dah..aku stop, aku layan lagu lain plak..HAHA..alia insaf..ceh alia, bukan nak dengaq nasyid ke ape..wey, aku dengaq jugak..tapi kadang2 je..keh3..

Tapi sekarang, aku dah tak boleh dengaq lagu..hmm, sob3..sedih aku..nak tau pasaipa? sebab dulu henset aku boleh la dengaq lagu, tapi dah rosak pulak..padahal baru pakai brape bulan..sedih aku..tu henset termahal aku penah ade..dan tu jugakla mmg henset aku yg real..yela, selama ni pakai yang warisan punya je..aku mesti dapat bekas2 org pakai..haha..bekas?? takleh blah..sekarang ni aku pakai henset termurah..dah la takde kamera..takleh aku nak eksyen kat sape2..HAHA
 
aku rindu!
Ahh..i miss u laa..awat la ang rosak..tension siot..tu la aliaa..beli lagi yang secondhand..nseb baik secondhand..buatnya threehand ke backhand ke, tak merasa la aku henset mahai..ni Expressmusic oo..skali pasang lagu, ampa rasa macam tak nak off dah..giler penipu alia..tapi, ok gak la hnset ni..bek ampa beli..keh3..ampa tolongla beli hnset kt aku satu..hahaha






p/s : Lagu Waking The Demon - Bullet For My Valentine pun gempak gak..:D

1 comment:

  1. A little piece of heaven��
    My fav hahahhaa.. seize the day perghh tangkap leleh ahh hehee

    ReplyDelete