Friday, February 18, 2011

Kalaulah aku....

Assalamualaikum dan salam sejahtera kpd rakan2 serta sahabat2 alam maya ku..sorila sebab entry kali ni dimulakan dengan ayat yang takleh blah..HAHA..so,sebenaqnya aku ni, tak tau la nak jadi ape nanti besaq..ape la nak jadi..semua org dah ade matlamat dan impian dan cita2 dan objektif depa, tapi aku ni, no komen laa..huhu..sumpah beb, aku tak tau ape yg aku nak..abang aku dah bising,



" Lia..kamu ni, baik pkir skang ni nak amek kos ape.. "



dan jawapan aku still same.



" Alaa..rilek ar..tgk result dlu cmne. "




Laaa..btol pe.kalau minat pun tapi result tak mengizinkan, ape leh buat..btoi tak ampa?? aku tanye ni, betoi ke tak? haha..tapi, parents aku duk suruh ambik Pharmacist..aku no hal..tapi tengok la Chemistry aku cmne..kalau nak diikutkan, exam hari tu, agak senang la..tah la..ok la kot..aku ni takdela pandai pun..so, aku pkir, pkir dan teruskan berpkir..tapi aku ni style malas pkir..HAHA..aku try berangan...


KALAULAH aku...


Jadi doktor, aku nak keje yang belah2, kerat2 org tu..haa, rse cam nikmat je..giler alia..pengaruh citer Saw ni..pastu pakai kot warne putih tu dengan nametag ade name " DR ALIA "..huishh, tak ke hebat tu..bangge tak pasal aku..jumpe plak dengan doktor ala2 Fahrin Ahmad ke..dah tu pakai speck mate plak..fuh, syok2..kalau jumpe ngan patient plak, cakap bajet lembut sopan je,






" Pakcik, nanti makan ye bubur ni..saya masak sedap ni..kalah bubur ayam McD. "

" Doktor tipu..doktor tipu ( smbil pukul2 bantal)..knape saye rase bubur McD tu lagi sedap je..haaa..doktor tipu saye ye.."


" Pakcik, pokok serai pokok tebu, belum try belum tau..haa..* dlm hati (aku lempang gak org tua ni)


dan nampaknye, aku tak tau nak jadi doktor ke tak..HAHAHA..next,



KALAULAH aku...


Jadi engineer, aku akan rase lebih bangge sebab titile engineer tu dah menampakkan aku ni seorg yg sangat patut direspek..dalam kpale otak aku, kalau sebut je geng2 engineer, target aku mesti bebudak pandai tahap karma ni..tapi cikgu aku cakap, keje engineer ni agak tough bagi pompuan..tu kalau cam chemical engineer laa..tapi aku rase, aku btol2 sesuai untuk jadi computer ataupun programming engineer..





" Adakah anda sanggup berhadapan dengan komputer selama 12 jam? "


" Ya..malah lebih drpd itu pun saya boleh lakukannya. "


Gila konfiden siot alia..tapi betul pe..tu la syarat2 nye..persoalannya, adekah aku layak??



KALAULAH aku...


Jadi artis, aku nak nak try skali main gitar..macam best je..pastu, kalau style, aku tak nak la tiru cam yuna ke ana raffali ke ape tah sume..kita kena ade imej dan identiti tersendiri oo..macam kita tengok sekarang, I/C masing2 ade kan..ade ampa share I/C ngan orang lain? HAHA..kalau ade, ampa memang alien..aku nak pakai tudung pastu pakai cap plak..cam lawak je..tapi style la jugak..kot..AHAHA..lagu tak nak la rock sangat atau sedih sangat..lagu biar selamber..fuh, main gitar plak ala2 Synyster Gates..sapa dia?


A7X's Guitarist





Weh3..aku tak layan metal ngan hardcore ok..tu mase dulu2..mase zaman jahiliah..HAHA..tapi dia ni memang style..cara dia main, gempak ah..lagu2 depa pun best gak..hehe..tapi, tak mungkin aku jadi artis..


KALAULAH aku...


Jadi cikgu, aku nak ajar subjek ape ek? Parents aku cikgu..tapi, aku tak berape minat sangat sebab aku tak reti sangat nak ajar or explen kat org..kalau nak jadi cikgu pra sekolah tu, ok la kot..pra skolah??




Setakat nak ajaq ABC, 123, DOREMI, sapa2 pun boleh..ye tak? tapi tu la, nak kena melayan kerenah bebudak ni, silap2 masuk paper je ade budak kena free kick..



" Cikgu, betul ke kucing suka makan ikan? "


" Betul..kamu pandai Aiman."


" Tapi, macamane? kucing tak pandai berenang."


dan pelbagai lagi soalan yg memang out of our mind kalau nak jawab..pening2




KALAULAH aku..


Jadi cashier kat mane2 mall, aku rase cam tak konfiden je..aku malu skit ngan org yang aku tak knai..tapi, cashier bukannye buat ape pun..just tekan2 mesin, pegang2 duit tu je pun..amende ko nak malu alia?? yelaa, buatnye customer aku tu laki, beli plak barang2 kelelakian dia tu, haa udah malu2 segan2..




" Encik, ni bakinya. "


" Ehh, cik..tak cukup ni. "


" Yeke, saya kira dah betul tadi..takkan mesin ni silap. "


" Duit ni tak cukup sebab takde ur number (sengih2)"


PAAAAAAANNGGGGGGGG!!!!..pelempang sedass..

gila alia nak lempang customer..aku lempang dalam hati je..kui3..org skarang bukan leh kire..hobi depa flirt2 je ngan pompuan..so alia, nak jadi cashier ke??


KALAULAH aku...


Jadi pemain bola sepak ala2 Fabregas yang ensem tu, kan best..rase hebat oo boleh skor..tambah lagi kalau style lipat tu, HAHA..bngge 4 hari 4 malam aku..fans pun kompem ramai..dah buleh buat fanpage lagi..fanclub pun same..kalau jalan je, mesti kena bawak pen..dah tu, pen bukan pen biase, kena bawak pen marker..takutla kot2 peminat suruh autograph kat baju ke kete ke..tak lupe juge kpd para wartawan,





" How do you feel right now to be one and only woman footballer in this team?? "

" Of course i feel so proud of my gender..not forget myself."

" What is your future planning in this field? "

" I want to be Torres' 2nd wife."


Alia sangat gila sekarang..HAHA..gurau siot..over sangat kot kalau nak jadi football player..silap2 bukan kasut emas, kasut gangsa pun aku tak dapat..hua3



Jadi ampa tolong la aku cari keje yg sesuai..aku tak tau ar..HAHA..thanx sudi bace untuk hari ini..~<3






p/s : kalau aku jadi angkasawati, ok tak??





4 comments:

  1. assalamualaikum..
    wah.ALIAAAAA.
    suka gila bca blog hang *wah.utara
    ayat sngt best.
    terguling2 kome gelak ktawe!
    sama r kita.tggu result bru pkir nk kos ape.
    thanks buat sy tersenyum! =))

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam..haha..
    thanx sbb bace ek..
    mmg sgt suka buat org tsnyum.
    hehehe..:D

    ReplyDelete
  3. smoga dpt result yg bgus dan plh course yg bgus jugak.saya follower baru.moh follow saya.ada tuto mekap dan lain2.klik sini zoey zau yah ska-ska hati

    ReplyDelete