Tuesday, February 1, 2011

Hidup mesti cool.

Dah lame tak update ni..huhu..so, sbgai pmbukaan citer pada kali ni, nak habaq la kat ampa yg aku ni mmg tersangat blur..klau aku cuak skalipun, muke aku same je..no reaction, remain unchanged..aku pun tak tau la knape..memember aku cakap, sebab aku mewarisi sifat bapak aku yg tersgt cool tu..aku pun tak tau..no komen.maybe la kot..huh, anak bapak.




Kali ni punye entry, aku nk citer pristiwa yg dah jadi past tense pun..ahad lepas, aku pergi la buat amali L..ceh, baru nk dpt lesen L..ok la tu kn drpd xde..sekali tu aku dtang punye la awal..7.45 aku dah bertolak dari rumah..sampai2, aku beratur la kan..bapak aku pun tanye kt akak yg jaga kat situ..


" Ni abeh pkul baper ni? "

" Emm..tak tau lagi..kne tengok dia dapat sesi ke brape..kalau 1 smpai 15 sesi pertama, blek pkul 3..kalau sesi kedua, 16 sampai 30, balik dalam pkul 7.."


Pukul 7??? giler! aku dengan esok ade presentation kat tusyen..busy kot..mengalahkan Jalaludin Hasan lam citer Emil Emilda plak..huhu..bapak aku tanya lagi..






" Ni kne bayar brape?"

" RM150."


Haihh..aku dah pelik..hari tu cakap RM111..ni apehal boleh meningkat plak ni..saje nak kikis duit bapak aku ke..hahaaha



" Eh, tengok I/C jap dik..ohh, ni adik amek pakej F1 ni..so, RM111 jela..maaf ye.."



Aisehh..akak ni mmg sixth sense, leh bace hati aku..aik, cam no ordinary family je..tapi, bapk aku ni kalau dia tak buat lawak, mmg dia takkan blah dari situ..hadoii..



" F1?? kalau F1 spatutnye laju la..nape balik kul 7 plak? "



Hadoyai..budak yang beratur depan aku pun dah gelak..akak tu pun..haha..ade je modalnye nak wat lawak..skali beratur punye beratur, tengok2 aku dapat no 16..



" TIDAKKK!!~ " * dalam hati jela, ampa giler nk suh aku jerit tgh2 tu.



Haihh..sesi kedua la aku nampaknye..nasib baik bleh balik kul 12 tu..so, aku kne get ready untuk bawak moto kul 3 nnti..aku balik tu dan la makan, tido jap..dengan pnuh smgat, aku pun pegi..



Sekali dapat motor cabuk..dem la..side mirror xde sbelah, lampu gear xde..suis signal dah hilang kepalanye..ape punye motor..sit pun longgar..ape citer brader???


Aku pun wat blur jela..dah rezeki aku dapat motor yang tu..sambil menghina dalam hati, aku pun start la..

sampai kat pusingan lapan tu, aku pun pusing la..pusing punya pusing, pastu abes..lepas tu kena lalu kat selekoh tepi tu, tapi aku lupe..aku straight je..aku buat jalan tu cam aku punye..HAHAHAHA..giler ko alia..aku rsa org yang ajor tu garang gak..dia pun marah la aku sambil terjerit2 tgh2 panas tu..tapi, aku buat cam tak dengar je..


Aku teruskan bawak motor punye laju ni..aku merempit dalam litar! Ya Allah, kau memang cari pasal, alia..aku tak suke dengar orang merepek2, mengherdik2 aku..bagi aku, itu agk annoying..tapi dah memang salah aku..



" Woi!! yang kamu tak masuk selekoh ngape???!! "



Tu diaa, punye nak marah kat aku..tapi, mcm bese la, dengan muke sekupang aku, aku berhdapan la ngan pakcik tu..dalam hati wa, pakck ni, dinosaur punye muke cam dia..alia, tak baik kutuk orang..DINOSAUR??



Huisshh..memang srupe..kejam ang, alia..huhu..aku cakap benda betul pe..yang aku nampak..hoho..masalahnye, dah nme pun baru belajar, mestilah macam tu..asyik nak marah orang je..dem btol..dah la aku bawak macam mat rempit..40km/j lebih kot..haha..litar tak litar..aku bengang kot ngan pakcik tu..dah la motor pun cabuk..haihh, sabo jela kan..


Yang tak tahan. dia punye marah giler2, aku leh rilek wat muke skupang..blur giler..


" Sabor la dlu! kamu duk bawak moto ni, kamu tau ke nak ikut jalan mne??! "



Dengan selamber, wa jawab..


" tak tau." sambil menunjukkan sebaris gigi wa yg memang cantik ni kan..


Dah asyik marah je..aku kena la senyum..kang tak pasal dia hilang keje pasal lempang anak orang..huhu..





so, insyaallah, mggu ni aku dapat L..hahahaha

No comments:

Post a Comment