Monday, March 14, 2011

Cuti2 Malaysia ---> Perlis ^_^

Assalamualaikum!
Tak jawab dose, jawab tande sayang..kah3..ade pulak, jawab dapat pahale la..ape daaa

So, kali ni aku nak bawak ampa bercuti selame 3 hari 2 malam di negeri yang agak kecik di Malaysia..ape dia? maleh aku nak habaq..dah trangtangtang tertulis kat tajuk tu..mai kita ke Perlis Indera Kayangan!

Actually, sejak aku lahir sampai skarang tiap2 tahun aku pi Perlis pasai kampung aku kat sana..kah3..kalau raye je, wajib balik sana..boleh dikatakan aku memang tak pernah langsung sambut raya aidilfitri kat Perak ni..seperti yang anda sedia maklum, Perlis ni dia kecik ja..
Tapi, kecik2 cili padi oo..jangan main2..tempat2 yang ade agak best bagi aku..tambah lagi bagi sesape yg suke bershopping, boleh pergi Padang Besar or Wang Kelian..best! barang murah2 oo..mane taknye banyak yang Thailand malii ohh..Sawadikapp~ jenuh wey nak cakap Siam..sekali mak lang aku nak beli kelambu kat Wang Kelian.

" Ini berapa? " (sambil pegang kelambu)

" Sadretputt."


Mak aku dah tak paham. sekali aku try speaking lak..aisehh..alia tak boleh blah!

" How much this? "

" Sadretputt."

Samdol punye siam..communication skill dia mmg fail wa cakap lu..fail! haa, kan tak pasai dah rugi..kah3..itulah pentingnye english education bak kate Usop..tak gitu Usop?


Alaa usop, teman guro je..takkan tu pun nak bako..haha..okeh, mai aku nak bawak ampa pi Wang Kelian tu..tengok skit ada apa kat sana..WK ni dia terletak kat sempadan Thailand..so, kalau ampa pi la, kiranya pi luaq negara la..bangge jugak la skupang..

pejabat imigresen

berniaga di kaki bukit

macam pasar malam

Tempat ni jugak dikenali sebagai Wang Kelian Sunday Market sebab kalau tak silap aku setiap hari Ahad je dia bukak jalan sempadan tu..kiranya nak masuk free jela takyah pakai pasport2 bagai..dihalalkan..best woo..barang murah2..macam2 ada..aku beli beg je..kah3

OK, NEXT..Padang Besaq..ni sapa mai Perlis tapi tak pi Padang Besaq ni, memang rugi woo..baju2 murah tu..tambah lagi jersi bola..berkualiti wa cakap lu..perghh..










Kiranya depa ni berniaga macam kat satu bumbung la..kat satu tempat yg sangat besaq..agaknye sebab tu la depa panggil Padang Besaq kot..tapi kalau ade mase, pakat2 mai la noh..adeh..pekat plak cakap perlis ni wey.

Pastu kalau part yang paling syok bila petang2, keje aku ape lagi, merempit di sawah yang terbentang luas la..wahh, nikmat woo..al maklumla, jiran negeri jelapang padi, so tempias2 sawah tu mai jugak laa..kalau dulu, naik basikal je aku reti..skang ni, ha amek ang..rempit2 jom!

DULU

KINI

JOM JALAN!





p/s : Mamat2 Siam ramai yg ensem :D

No comments:

Post a Comment