Saturday, March 5, 2011

Bola!

Rakan2. aku tau sekarang ni bukan musim bola tapi aku nak citer gak pasal bola..kah3..apekah team faveret anda? Liverpool? Arsenal? Chelsea? MU? okeyy, aku sangat tak suke MU..aku pun tak tau kenapa..bagaikan ade faktor penolak dalam team depa tu..tapi aku tak mau la condemn depa or ape2 je..lain orang, lain taste kan..aku?? aku tak tau la aku suka sapa..pasai aku ni style tengok bola yang event dia besaq2 ja..contohnya World Cup ke Euro ke..haa yang tu aku tengokla..Piala Malaysia aku tengok gak la kekadang.

ade org tag aku lam gambaq ni..keh3

Cakap pasal Piala Malaysia, tahun lepas ampa cuba teka sapa menang? Perak? teeett..wey, Perak tu kalau menang kira keajaiban dunia yang ke 8 kot..kah3..seperti yang ampa sedia maklum, Kelantan telah memenangi Piala Malaysia tahun lepas..aku ni sebagai student yang merantau ke Kelantan ni, agak syok apabila Kelantan menang..pasai dapat cuti! gila ah..tak pasai dapat cuti free..bukan senang oo..lepas game, depa ni duk teriak2 kat koridor..


" WEHH!! esok cuti!!! "


Gilaa..nasib baik time tu elok je aku baru lepas solat Isyak..kalau tak, tak khusyuk pasai aku pun nak gak join depa teriak..kah3..nak kata semangat tak semangatnya geng kelantan ni, sampai malam tu takde prep malam..ulang suare TAKDE PREP..wey gila sungguh..sampai warden2 serta PK HEM bagi tengok bola..tak percaye aku dibuatnye..tapi tu la hakikatnye..depa ni siap pakai baju merah semua..tu diaaa..aku ngan geng aku pakat kata takde baju merah padahal belambak kot..aku saja tak mau tunjuk aku sokong sapa2..


hepi je dh menang

Sekali dengaq depa teriak kuat nak mmpoih dalam bilik tv tu padahal bukannye gol pun..ni la yang terjadi apabile pompuan tengok bola..aku ngan mmber aku pun singgah la jap..skali tu Negeri Sembilan skor..fuhh! aku ngan mmber aku je melompat gembira..gila ah..kontradiksi betoi ngan depa yang sokong Kelantan ni..lepas tu aku blah la malas tengok lama2 pasai bising gila..baik aku naik dorm pi stdy..bajet rajin la tu alia.


Aku ingat lagi, startnye aku agak minat dalam arena perbolaan ni, mase aku Form 3..ade sorang member aku ni boleh dikatekan gila bola jugak..mase Form 3 kan ade EURO 2008..haa, aku pun teringin jugakla nak tengok cmna..awai2 lagi aku dah pilih Spain sebab aku rasa depa hebat and buleh menang..padahal sebab aku nak tengok Torres ngan Casillas beraksi..keh3..


otromen taro


he is hot!
Weyy gila ahh..depa ni hebat kot..tambah lagi Casillas ni..keeper terhebat abad ini..ensem pun boleh tahan gak..nak try ngorat tapi dah ade makwe plak..huh..


                                             *********************************************


So, berbalik kepada kisah tadi, aku ngan lagi 2 org member pun tengokla..mase tu kalau tak silap aku Spain lawan Itali..gempak gak ah..nak tengok tapi bilik tv kunci..aisehh..kitorang pun ekjas2 on tv tu dari belakang..gune tangan aku la nak on nye..


" Wey Alia..tangan ang panjang..ang la bukak.."



Ciss..ingat aku elastic girl pe..aku bukak la..camne nak tengok? haa..you can try this at your hostel ye nanti..kitorang tengok ikut tingkap la..amek kerusi, baik punye lepak kat luar sambil tengok ikut tingkap..dah la selubung dengan selimut..dah macam hantu je..tak sedor diri nak PMR..kah3..



hiasan terbaekk~


Esoknye heboh ade akak2 senior nampak hantu kat luar tingkap bilik tv..poodahh..hantu ngan orang tak reti beza ke..kah3..aku gelak gile dah time tu..sabo je le..sampai skang tak tau hal sebenaq..lame2 bile dah tengok bola, cam syok je..mmber aku ni minat Chelsea tapi aku tak minat sangat ah..abg2 aku sume minat Arsenal..aku pun kena tempias skali la wey..


yeah!


Haa..ampa tengok nii..yg Arsenal tu tuala aku..Chelsea tu adik dorm aku punye..punye semangat..last2, jadi kain buruk dah tuala ni..cehh..kalau ampa nak cari, buleh la pi Padang Besaq ye..aku beli kat situ la..ni kat umah penuh tuala2 cmni..Real Madrid, Barcelona tah ape lagi..abg2 aku laa yang punye..semangat betoi..




Spain terbaek.


Haa..kalau tahun lepas, kan ade World Cup..so, aku tak lepaskan peluang gak nak tengok..tapi kali ni, prep malam ade ar..kah3..yela dah game pun banyak pukul 2 pagi je..mase final je aku tengok full..maunye tak tengok, dah Spain yang lawan..agak berdebaq jugak la hati ni..dah Belande pun terror gak pe..


Aku plan nak tengok dalam bilik tv tapi dah ramai sangat orangnye..so, aku ngan mmber aku plan nak pi tengok kat library..gila ah pegi library pkul 2 pagi..takot gak aku..nasib baik time tu tak tau lagi kisah hantu kat dalam tu..so buat selamber mamber je ah pi tengok..tambah lagi, tv kat dalam tu lagi besaq..aircond pun ada..fuh! nikmat gila kot..camna nak masuk? ade ar taktiknya..tapi, ampa dont try this at home ye..tak baik oo..kah3




Agak lama jugak la nak tunggu gol nye..tension aku..nasib baik last2 Spain menang..bangge aku..tak sia2 aku sokong Spain sejak Form 3..kah3..
















p/s : Arsenal = ArSENGAL
       Chelsea = ChelSIAL
       Liverpool = LiverFOOL
       Man. U = MANURE
       ~gurauan semate2..jangan marah..keh3 :D

3 comments:

  1. Kadang2 terhibur juga tengok peminat2 bola bergaduh... Macam hari tu, kat mamak, peminat Man. United baling selipar kat peminat Chelsea... Straight kena pipi mamat tu... pastu kejar-kejar keliling meja... Kelakau kelakau...

    ReplyDelete
  2. ninja :: baling slipar?? fuhh! gilernye..kah3
    RH :: CR? hbat n ensem..hee~

    ReplyDelete