Tuesday, May 3, 2011

Kepelikanku. ^^



Tiada unsur musahaqah. TQ ^^


I'm not a weirdo. Just setelah hidup selama belasan tahun, baruku sedari yang ada beberapa sikapku yang pelik and aku pun tak tau la kenapa. Mungkin memang sejak azali. Bak kata Isaac Newton, jangan biarkan graviti menyelinap di sanubarimu. Ok quote tu aku reka.


1. Basuh tangan.
Aku kalau basuh tangan, tak boleh basuh sebelah je. Kena basuh dua2. Tak kira la sebelah je yang kotor asalkan dua2 mesti basah. Basah? Jangan berfikiran biru di situ. Bak kata pepatah, cubit peha kanan, paha belakang sakit. Eh, peha kiri. ^_^


2. Kesian.
Banyak yang aku tak suka. Tapi tu tak bermakna tiada yang aku suka. Aku tak suka kalau orang cakap perkataan 'kesian' padaku. Sesungguhnya aku berasa pelik di situ. Hatiku bagaikan menjerit, "Herghh!" Tapi aku tak marah. Kalau nak cakap, cakap la. Silakan. ^_^


3. Kalau orang tanya.
Aku tak berapa suka nak jawab kalau orang tanya tengah tengok citer ape. Tak kisah la citer apa pun. Tambah lagi kalau tajuk citer tu terlalu hebat and berbelit2. Kalau ada orang tanya, aku mesti cakap, " Tak tau la citer apa. Aku tengok je. " ^_^


4. Makanan.
Makanan pun sama. Aku suka makan. Memang tak boleh nafi. Tapi kalau nama makanan tu terlalu hebat atau aku makan Pizza Hut ke Chicken Rice Shop ke Resepi Rahsia ke, aku tak suka bagitahu orang lain. Entahla. Aku tak suka. Mungkin aku memang dilahirkan dengan sikap low profile. ^_^


5. Kejut orang bangun tido.
Sumpah. Aku tak reti kejut orang bangun tido. Masa di hotel, eh hostel dulu, ade member aku ni memang susah nak bangun. Dahla tido lewat, bangun pun lewat. Aku nak gerak tak sampai hati. Tapi sampai hati aku kan biarkan dia tenggelam dalam kelewatan. ^_^


6. Tak suka angkat call.
Ape ke peliknya. Baik tak payah ada handset. Aku angkat kalau rasa nak angkat je. Haha. Bantai ikut mood pulak. Buatnye emergency, baru serves you right. Mungkin aku alergik kepada sinaran gelombang radioaktif handset tersebut?? Hurmm, ada kemungkinan. ^_^ 


7. Bersosial.
Sudah terbukti aku lebih suka bersosial di laman sosial daripada bersosial di luar. Aku tak reti macam mana nak cakap dengan orang yang tidak aku kenali. Aku bukan orang yang memulakan sebaliknya menyambungkan. Tambahan pula, orang itu ialah lelaki. Androphobiaku akan menyerang secara tidak langsung. Aku hanya bercakap bila terpaksa. ^_^







p/s : Aku tak suka promote blog aku. Ape daa. =.="

No comments:

Post a Comment